Sofa rens, fredagskosen…

Planen i dag er som følger; Vi skal rense sofaen vår som er i fargen lys beige, en sofa mannen min har hatt fra tidligere. Og denne har visstnok ikke blitt renset tidligere! De siste dagene har jeg fått en skikkelig vaskeånd over meg med skippertak husvask i kriker og kroker her og der. Sofaen derimot, har både jeans merker og andre flekker etter ymse søl..

Ser virkelig frem til å få sofaen renset i dag, det er fredags kos’n sin det 😊

Fredag er også treningsdag, så jeg skal snart dra i vei for å få gjort unna dages økt.

Frokosten min i dag besto av :

2dl laktosefri vanilje yoghurt

-1 neve frosne skogsbær

-3ss havregryn

-1ss knuste gresskarkjerner

Dette er faktisk en av de bedre frokostene jeg har som er både lett og frisk.

Gårdagens middag er også noe jeg føler jeg må dele med dere, nemlig søtpotetsuppe. En fantastisk god og sterk suppe som var overraskende enkel å lage.

Søtpotetsuppe:

-ca 500 gram søtpotet

-8dl hønsebuljong (jeg brukte 2 terninger)

-1fed hvitløk

-1 chili

-salt og pepper etter smak

-2ts spisskummen

-2dl laktosefri yoghurt naturell

Alt dette skjæres i små biter og kokes sammen med hønsebuljongen til poteten mykner. Deretter bruker jeg stavmikseren til jeg får en fin og jevn suppe. Tar kasserollen av platen og blander så inn yoghurten. Serveres gjerne med 2 skiver havreprotein brød.

God fredag til alle sammen.

-christina-